divendres, 20 de març del 2015

Presentació d'Aplicacions vistes durant l'estada a l'escola (Taxonomia de Bloom+TAC i Model SAMR)

En la sessió d'avui hem exposat algunes de les aplicacions que hem vist, que eren utilitzades tant per alumnes com per mestres, durant l'estada a l'escola. També hem analitzat l'impacte de les seves utilitzacions segons el Model SAMR i la Taxonomia de Bloom+TAC.

Aquest model ofereix un mètode per veure com la utilització de les TIC pot impactar en l'ensenyança i l'aprenentatge. També mostra la progressió que pot adoptar la tecnologia en l'educació segons la manera en la qual és utilitzada a l'aula.


El psicòleg Bloom fa una taxonomia d’habilitats de coneixements, s’expressa en forma de verbs. El verb recordar és el més simple de l'escala, i el verb crear és el més difícil. Aquests es poden desenvolupar mitjançant les TIC.

A més, hem pogut observar que hi ha un gran ventall de dispositius en els quals s'utilitzen les aplicacions en les aules de primària i infantil. Com per exemple, en tauletes, pissarres digitals interactives (PDI), ordinadors portàtils...

Algunes de les aplicacions presentades a l'aula, que m'han resultat més interessant, són les següents:

Code és una aplicació per aprendre a programar i molt senzilla d'utilitzar, sobretot perquè està enfocada als infants, ja que té molts vídeos de tutorials. A més, resulta molt atractiu per als infants, ja alhora que programen, donen vida a personatges de Disney com l'Ana i l'Elsa de la pel·lícula Frozen.
Aquesta aplicació ha generat una transformació dins del món de l'ensenyança i les TIC. Per tant, segons el Model SAMR es trobaria en redefinició, ja que ens permet crear coses que abans no es podien, com donar ordres a un personatge perquè executi unes accions. D'altra banda, fent referència a la Taxonomia de Bloom, l'aplicació se centra en el verb crear i dissenyar.

Tothom hauria de saber programar amb Code:


iDoceo és una aplicació destinada als mestres, ja que permet tenir un recull de les notes dels alumnes, les assistències, un plànol de l'aula, l'horari i la planificació setmanal, etc. És a dir, és una eina que facilita les tasques més rutinàries que es fan dia a dia a l'escola. Però té un inconvenient, i és que és una aplicació exclusiva per als usuaris de l'ipad i a més no és gratuïta.
Aquesta aplicació ha generat una transformació en l'àmbit educatiu, ja que ha permès una redefinició significativa de les tasques que abans es feien amb paper i bolígraf. D'aquesta manera, segons el Model SAMR, es trobaria en modificació.  Dins de la Taxonomia de Bloom es trobaria en recordar i comprendre.

Fulla d'assistència a l'aula de l'aplicació iDoceo

ClockworksLectura eficaç són dues aplicacions que han generat una millora dins de l'ensenyament, ja que permeten l'autocorrecció i l'alumne pot veure les errades que comet i corregir-les a l'instant. Per tant, segons el Model SAMR han produït un augment i una millora del funcionament de les tasques, que es feien prèviament amb fitxes, pissarres o llibres de text. Pel que fa a la taxonomia de Bloom, les aplicacions fan a l'alumne recordar i comprendre els continguts i coneixements assolits a l'aula. A més, també criden molt més l'atenció dels alumnes, gràcies als efectes visuals, dibuixos, música...

Clockworks és una aplicació que treballa l'àrea de matemàtiques, concretament les hores, i la suma i resta d'aquestes. Tot i que alhora es treballa la llengua anglesa, perquè és una aplicació que està totalment en anglès.
D'altra banda, permet als alumnes escollir el nivell de dificultat per poder jugar, de manera que puguin anar augmentant-lo a mida que responguin correctament les preguntes.

Menú principal de l'aplicació on s'escull la dificultat


Els alumnes han de respondre la pregunta, fent clic en un dels tres rellotges digitals.

Lectura eficaç és un portal en el qual trobem diverses aplicacions relacionades amb l'àrea de llengua catalana. Hi ha activitats per treballar la composició de mots, l'ortografia, jocs de paraules, frases fetes... En definitiva són activitats que es poden treballar a l'aula amb llibres, fitxes, etc. Però aquestes aplicacions permeten que l'alumne rebi una correcció immediata de les seves respostes, i a més, realitzen moltes més activitats en el mateix o menys temps que si les fessin amb paper i llapis.





En aquest exercici, s'han d'escriure les lletres ordenadament, per tal de formar la paraula que es veu il·lustrada en el dibuix. 



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada